قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگفا

قالب پرشين بلاگ

قالب ميهن بلاگ

قالب جوان بلاگ

قالب ايران بلاگ

قالب رويا بلاگ

قالب پرشين بلاگ

قالب بلاگ وب

حرفه اي ترين قالب هاي وبلاگ

ابزار وبلاگ نويسي

مرجع راهنماي وبلاگ نويسان

سفارش طراحي اختصاصي قالب وبلاگ

تم ديزاينر



»» منوي اصلي

»» آرشيو ماهانه

»» لينک دوستان

»» لوگوي دوستان

»» امکانات ديگر

تبليغات





»» Spano گرگ اسپانیایی

اسپانیا را شاید بیشتر مردم به خاطر ساخت قطعات خودرو، با این صنعت مرتبط بدانند اما خوب است بدانید که در این کشور نیز برخی خودروسازان وجود دارند که تنها به ساخت اتومبیل های خاص و سوپر اسپرت می پردازند.

یکی از این خودروسازان شرکتی است با نام GTA Motor که 15 سال پیش شخصی با نام Domingo Ochoa آن را تاسیس کرد. وی خود از مهندسان با تجربه صنعت خودرو می باشد و 30 سال در این زمینه مشغول به فعالیت بوده است.

محصولات این شرکت جزو بهترین و برترین خودروهای با تیراژ محدود بوده و کلکسیونرها علاقه زیادی به آنها دارند.

اما این شرکت به تازگی و پس از 5 سال برنامه ریزی و تلاش به یکی از بزرگترین آرزوهای موسس خود جامه عمل پوشانده و خودرویی با نام Spano را وارد بازار کرده است. خودرویی که در آن از جدیدترین و به روز ترین فناوری های دنیا استفاده شده و علاوه بر خصوصیات اسپرت، وقار زیادی نیز داشته باشد.

خودرویی که هم اکنون عنوان سریعترین و قوی ترین خودروی ساخت اسپانیا (برای مصارف تجاری) را با خود یدک می کشد و می توان آن را آغازگر بابی جدید در صنعت خودروی اسپانیا دانست.

در ساخت این خودرو از خصوصیات ظاهری گرگ الهام گرفته شده است و این امر را می توان به خوبی با نگاه کردن به آن متوجه شد.

شرکت GTA Motor با ساخت این خودرو قدم در راهی گذارده که می توان آن را به نوعی انقلاب در صنعت خودروسازی اسپانیا قلمداد کرد.

مدیر مهندسی این شرکت یعنی Sento Pallardó کار طراحی خودروی جدید را بر عهده داشته و توانسته با ترکیب اصول و قوانین آیرودینامیک، هنر طراحی مدرن و فناوری های روز دنیا خودرویی به بازار عرضه کند که توانایی رقابت با معتبرترین و لوکس ترین برندهای صنعت خودروی دنیا را داراست.

از سوی دیگر قرار است تنها 99 دستگاه از این سوپر اسپرت دوست داشتنی ساخته و به بازار عرضه شود. موضوعی که می تواند حسابی آن را مورد علاقه کلکسیونرها و مجموعه داران خودروهای خاص نماید.

 

طراحی خارجی

 

تیم طراحان این خودرو تمام تلاش خود را نموده اند تا خودرویی طراحی کنند که کمترین شباهت را به سایر خودروهای موجود در بازار داشته باشد.

به همین دلیل آنچه که امروز به عنوان محصول نهایی می بینیم با آنچه که روز اول به عنوان طرح اولیه خودرو پیشنهاد داده شد بسیار فرق دارد.

یکی از مهمترین نکات متمایز کننده این خودرو با سایرین، طراحی جانبی آن است. به این ترتیب که درب های خودرو دقیقا به داخل بدنه آورده شده اند. به این ترتیب علاوه بر بهبود خصوصیات آیرودینامیک اتومبیل، هوای ورودی می تواند به خوبی روغن ، ترمزها و سیستم هیدرولیک فرمان را خنک نماید.

از سوی دیگر درب های این خودرو به فریم های زیبایی مجهز شده اند که این کار نیز برای اولین بار در صنعت خودرو اتفاق افتاده است.

  کاپوت برجسته ، دو محفظه ورودی هوا و طراحی ویژه آیرودینامیکی از دیگر خصوصیات ظاهری این خودرو در هنگام

 تماشای آن از روبرو هستند.در قسمت انتهایی خودرو نیز، مهندسان سعی کرده اند که هوای ورودی به زیر خودرو را به

خوبی خارج کنند تا بر ویژگی های آیرودینامیک اتومبیل بیافزایند.

 

 

سیستم اگزوز دوگانه هم بر خصوصیات اسپرت این اتومبیل افزوده اند.

این خودرو در بخش جلو به رینگ های 19 و در بخش عقب به رینگ های 20 اینچی مجهز است و این رینگ ها به طور خاص تنها برای این مدل طراحی و ساخته شده اند.

آیینه های بغل نیز از آلومینیوم مخصوص صنایع هوا و فضا ساخته شده اند و پوششی از فیبر کربن بر روی آنها قرار داده شده است.

طول ، عرض ، ارتفاع خودرو نیز به ترتیب برابر با 65/4، 18/1 ‏و 2/1 متر‏ می باشند.

 

طراحی داخلی

 

طراحی داخلی این خودرو دست کمی از طراحی خارجی آن ندارد و با استفاده از مواد با کیفیتی چون چرم و فیبرهای کربن، فضایی دلنشین و زیبا برای سرنشینان این خودروی خاص فراهم آمده است.

فضای داخلی آن قدر بزرگ طراحی شده که فردی با قد 2 متری نیز می تواند به راحتی در خودرو بنشیند. سقف شیشه ای خودرو نیز احساس وسعت داخل کابین را بیشتر در ذهن سرنشینان تداعی کرده و روشنایی دلچسبی نیز برای کابین به ارمغان آورده است.

داشبورد خودرو طوری طراحی شده که هم خصوصیات اسپرت داشته باشد و هم شواهدی از خودروهای لوکس و با وقار در آن دیده شود.

یک صفحه نمایش LCD در جلوی راننده تعبیه شده که می توان در آن بیشتر بخش های خودرو از جمله بالا و پایین بردن باله عقب اتومبیل ، تغییر ارتفاع خودرو و حتی میزان شفافیت شیشه به کار رفته در سقف را نیز کنترل نمود.

یکی دیگر از نشانه های ذات اسپرت این خودرو فرمان آن است که از چرم و فیبر کربن ساخته شده و در پشت آن یک دسته فرمان برای کنترل چراغ ها، نشانگرها و شیشه شور تعبیه شده است.

صندلی هایRecaro به کار رفته در خودرو تماما از چرم پوشیده شده اند و با تنظیم الکتریکی می توان آنها را به دلخواه گرم و سرد نمود.

یکی از نکات جالب دیگر در مورد این خودرو عدم نصب آینه وسط می باشد. به جای آن در این خودرو از یک دوربین دید عقب استفاده می شود که به خوبی فضای پشت خودرو را در LCD نصب شده در داشبورد نمایش می دهد.

در این LCD هفت اینچی می توان امکانات زیادی از جمله سیستم مسیریابی، رادیو، ضبط ، بلوتوث برای موبایل و حتی iPod را کنترل نمود.

خودروی اسپانو در بخش جلوی خود یک صندوق با ظرفیت 100 لیتر و در بخش عقب نیز یک صندوق با ظرفیت 200 لیتر دارد. صندوق هایی که به شدت به کار می آیند و اصولا در خودروهای مشابه نمی توان آنها را دید.

 

تجهیزات خودرو

 

کیفیت و وقار مهمترین مشخصه تجهیزات و سیستم های به کار رفته در این اتومبیل می باشند.

صندلی های اسپرت با قابلیت کنترل الکترونیکی، پوشش چرمی ، سیستم تعلیق با کنترل فعال برای تنظیم ارتفاع اتومبیل، داشبورد دیجیتال، سیستم ترمز ABS ، لامپ های زنون، سیستم مسیریاب، بلوتوث ، سیستم تهویه مطبوع، پنجره های برقی ، لاستیک های مخصوص، سیستم ترمز مخصوص با 6 پیستون از جنس کربن سرامیک و ساخت شرکت AP Racing ، بال عقب با قابلیت تنظیم اتوماتیک، استفاده از لامپ های LED ، ترمز دستی الکتریکی، شیشه های ضد یخ زدگی، سیستم ضد سرقت و ساک های مسافرتی با لوگوی شرکت GTA برای سرنشینان از جمله تجهیزاتی هستند که بر روی این خودرو قرار داده شده و بر خاص بودن آن افزوده اند.

 

قوای محرکه

 

اما از همه چیز که بگذریم، یکی از مهمترین مسائلی که یک خودرو را به اتومبیلی اسپرت و با ویژگی های خاص تبدیل می کند، موتور آن است.

مهندسان شرکت GTA نیز با درک این موضوع اقدام به نصب یک موتور خاص در قسمت عقب خودرو کرده اند. موتوری 10 سیلندر و 3/8 لیتری که می تواند 780 اسب بخار توان و 920 نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

با طراحی بهینه کمپرسور هوای ورودی به موتور مهندسان این شرکت توانسته اند حداکثر سرعت اتومبیل را به 350 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن را به زیر 3 ثانیه برسانند.

این ارقام خودروی Spano را در بین 5 خودروی سریع دنیا قرار می دهند.

از سوی دیگر امکانات کنترلی نصب شده بر روی موتور، این امکان را به آن می دهند که بتواند در تمام شرایط با بهینه ترین حالت کار کند.

برای این خودرو 3 نوع گیربکس هم در نظر گرفته شده که دو مدل اتوماتیک با پدال دستی و یک مدل معمولی با دنده 7 سرعته آن ها را تشکیل می دهند.

 

نهایت فناوری در ساخت شاسی

 

شاسی این خودرو یکی از خاص ترین شاسی های طراحی شده در سراسر دنیاست. فناوری های به کار رفته در آن که بسیاری از آنها با استانداردهای صنایع هوا – فضا همخوانی دارند، این شاسی را به شاخصی معتبر برای سایر خودروسازان دنیا تبدیل نموده است.

این شاسی به طور کامل از فیبر کربن، تیتانیوم و آلیاژی به نام Kevlar ساخته شده است. این موضوع باعث شده تا استحکام شاسی 4 برابر بیشتر از شاسی های به کار رفته در معتبرترین سوپر اسپرت های حال حاضر دنیا باشد.

این موضوع باعث شده تا وزن نهایی خودرو تنها 1350 کیلوگرم باشد.

وزن کم و شعاع پیچ 8/10 متری فرمان Spano ، رانندگی با آن را چنان ساده کرده اند که نمی توان آن را با هیچ خودروی 800 اسب بخاری دیگری مقایسه نمود!

برای متوقف کردن چنین خودرویی نیز از یک دیسک ترمز 380 میلی متری با 6 پیستون استفاده شده که با کمک سیستم ترمز ABS و همچنین ترکشن کنترل، می توان خیالی آسوده از ترمزها داشت.

تایرهای به کار رفته در این اتومبیل نیز به صورت خاص توسط شرکت پیرلی ایتالیا ساخته شده اند.

اگر نگران ارتفاع خودرو به هنگام عبور از دست اندازها، سرعت گیرها و زمان ورود به پارکینگ ها هستید، باید به شما بگوییم که سیستم تعلیق Spano که به کمک آن می توان ارتفاع اتومبیل را تا 8 سانتی متر تغییر داد، به فکر این نگرانی هم بوده است.

در نهایت باید گفت این خودرو، محصولی نیست که تا به حال در بازار پر رقابت خودروی دنیا همتایی داشته باشد. لااقل در حال حاضر ما از چنین رقیبی مطلع نیستیم.

در مورد قیمت آن هم باید بگوییم که فعلا سازنده در مورد آن چیزی نگفته است!





کلمات کليدي :spano، gta motor، spano گرگ اسپانیایی

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٢٧ و ۱٢:۳٤ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


مطالب پيشين

» پورشه پانامرا سوپر توریسمو 2012
» نسل جدید لکسوس LS معرفی شد !
» 2013 Dodge SRT Viper GTS
» 2012 McLaren MP4-12C HS
» طراح BMW یک ایرانی است !
» هامان هاوک اس ال اس رودستر 2012
» تک آرت پورشه911 کاررا کوپه 2012
» Pagani Zonda S with Bodykit in Japan
» 2012 BMW M6 Coupe
» 2012 Mini Cooper Convertible Highgate
» limousines interior design
» Ferrari 599 2013
» 2011 NISMO 370Z RC
» Audi R8 by TC Concepts
» 2013 HBH Bulldog GT
» 2012 Ginetta G60
» fisker surf
» Porsche Panamera 2013
» 2012 Brabus Rocket 800
» AeroII X

»» درباره

»» نويسنده

»» لوگوي ما
خودرو های سوپر اسپرت


»» جستجو

»» صفحات

صفحه اصلي | پست الکترونيک | اضافه به علاقه مندي ها | ذخيره صفحه | طراح قالب


Powered By persianblog.ir Copyright © 2009 by sportcars
Design By : wWw.Theme-Designer.Com