قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگفا

قالب پرشين بلاگ

قالب ميهن بلاگ

قالب جوان بلاگ

قالب ايران بلاگ

قالب رويا بلاگ

قالب پرشين بلاگ

قالب بلاگ وب

حرفه اي ترين قالب هاي وبلاگ

ابزار وبلاگ نويسي

مرجع راهنماي وبلاگ نويسان

سفارش طراحي اختصاصي قالب وبلاگ

تم ديزاينر



»» منوي اصلي

»» آرشيو ماهانه

»» لينک دوستان

»» لوگوي دوستان

»» امکانات ديگر

تبليغات





»» تاریخچه بوگاتی

در سنین جوانی Ettore Bugati استعداد قابل توجهی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد.او در سال 1881 در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد.وی در سن 18 سالگی با اتومبیل 2 سیلند خود در مسابقه ای پیروز و 2 سال بعد موفق به ساخت 4 سیلندر شد.او به عنوان طراح برای چندین شرکت از جمله Deutz کار کرد و بخاطر طراحی و ساخت اتومبیلی کوچک با موتور 4 سیلند 1208cc در خانه خود مشهور شد.طرح این اتومبیل پایه و زیر بنایی شد برای ساخت اتومبیلی که در سال 1910 به بازار عرضه شد.در آن سال 5 دستگاه اتومبیل Bugatti با موتور 1327cc ساخته شد و در سال بعد این تعداد به 75 دستگاه افزایش یافت. بوگاتی در 1911 اتومبیلی کوچک با موتور 855cc ساخت که توسط کمپانی Peugeot خریداری و Bebe Peugeot نام نهاد و 3095 دستگاه از آن تولید شد.
شرکت Bugatti آقای Ernest Fridrich با اتومبیلهای بوگاتی در مسابقات شرکت کرد و در سال 1911 در مسابقه Grand Prix بمقام قهرمانی رسید. در سال 1913 بوگاتی یک اتومبیل با موتور 5000CC که هر سیلندر آن دارای 3 سوپاپ-2 ورودی 1 خروجی-بود تولید کرد.با وجود اینکه از این اتومبیل فقط 3 نمونه ساخته شد اما همین طرح راهگشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع 30 و 37 در دهه 1920گردید.
یکی دیگر از تولیدات کمپانی مدل 13 بود که تا جنگ جهانی اول تولید آن تدامه داشت.در جنگ تلاشهای آقای بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد.وی سالهای جنگ را در پاریس به طراحی موتور هواپیما سپری کرد.از جمله کارهای او طی این دوران یک موتور 16 سیلندر 500hp بود که توسط کارخانه Duesenbetg Motors ساخته شد.پس از جنگ جهانی اول شهر Molsheim که کارخانه در آن قرار داشت ضمیمه خاک فرانسه گردید.
پس از جنگ آقای بوگاتی به کمپانی خود بازگشته و تولید مدل 13 را از سر گرفت.جانشین این مدل مدلی 16 سوپاپه بود که پس از برنده شدن Friderich در مسابقات Grand Prix سال 1921 در Brescia شهری در شمال فزانسه این مدل Brescia نام گرفت.این اتومبیل موفقیت زود هنگامی به دست آورد و تا سال 1926 دوهزار دستگاه از آن ساخته شد.در کشورهای دیگر نیز تعداد زیادی اتومبیل تحت امتیاز بوگاتی تولید شد. بوگاتی در سال 1922 با مدل 8 سیلند و 2000cc به نام 30 در بازار فروش اتومبیل موفقیت چشم گیری بدست آورد.
در همان سال مدل 35 ساخته شد.اما بعلت عدم توانایی های لازم برای شرکت در مسابقات این اتومبیل به افراد غیر حرفه ای فروخته شد.

(بوگاتی ویرون)

 

در فاصله بین 2 جنگ جهانی مدل 30 موفق ترین اتومبیل مسابقه ای بوگاتی بود و تا سال 1926 موفق به پیروزی در 12 مسابقه شد.
مدل 37 با موتوری 1500cc برای افرادی ساخته شد که توانایی خرید مدل 35 را نداشتند.بعد از آن مدل 40 با بازدهی مناسب و قیمتی قابل قبول که بسیاری از مردم توانایی خرید را داشتند به بازار عرضه شد.
از سال 1913 بوگاتی رویای ساخت اتومبیلی را در سر میپروراند که با آن بتواند دنیا را تسخیر کند.رویای او در سال 1926 با مدل Royale 41 به حقیقت پیوست. این مدل با موتوری 15000cc و قدرتی معادل 300hp بسیار مهیج بود  ولی فقط 6 نمونه از آن ساخته شد که تنها 3 دستگاه از آن فروخته شد و بقیه نزد خانواده بوگاتی باقی ماند.
بوگاتی بعدها به علت مشکلات مال ناچار به مهاجرت به پاریس شد و در آنجا به طراحی هواپیما و کشتی پرداخت.ولی پسرش Jean در کارخانه واقع در Molsheim باقی مانده و راه پدر را ادامه داد.او در ابتدای ورود خود به کارخانه مدل 57 دارای موتور8 سیلندر 3300CC را تولید و در سال 1934 به بازار عرضه کرد.در سال 1939 تعداد 683 دستگاه از این اتومبیل ساخته شد.
متاسفانه Jean در آگوست 1939 دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم هنگام آزمایش یک اتومبیل مسابقه ای در گذشت 
پس از آن کارخانه Molsheim بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد.آقای بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد.با کمک پسر کوچکترش Roland مدل 73 با موتور 1500cc را ساخت.اگر چه تا زمان مرگش در آگوست سال 1947 فقط تعداد اندکی از این اتومبیل تولید شد.در سال 1951 یک مدل تجدید نظر شده به نام 57 در کارخانه Molsheim تحت مدیریت Pierre Marco ساخته شد.پس از این تاریخ تلاشها برای نگهداشتن کارخانه با شکست مواجه شد و در سال 1963 Hispano-suiza کارخانه را خریداری نمود.کمپانی Bugatti بعدها جذب S.N.E.C.M.A -یک کارخانه هواپیما سازی فرانسه- شده و کارخانه Molsheim به تولیدات قطعات هواپیما پرداخت.
برای زنده نگه داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال 1987 نام Bugatti را خریداری کردند.کمپانی جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس و در اوایل دهه 1990 اتومبیل فوق سریع Quad Turbo V12 با سرعت 322 کیلومتر در ساعت و موتوری 3500cc با قدرت 550hp را تولید کرد.

این هم جدید ترین بوگاتییه!!!!



کلمات کليدي :خودروی برتر 2011، بوگاتی، تاریخچه، 2010

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٧ و ۱٠:۱٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


مطالب پيشين

» پورشه پانامرا سوپر توریسمو 2012
» نسل جدید لکسوس LS معرفی شد !
» 2013 Dodge SRT Viper GTS
» 2012 McLaren MP4-12C HS
» طراح BMW یک ایرانی است !
» هامان هاوک اس ال اس رودستر 2012
» تک آرت پورشه911 کاررا کوپه 2012
» Pagani Zonda S with Bodykit in Japan
» 2012 BMW M6 Coupe
» 2012 Mini Cooper Convertible Highgate
» limousines interior design
» Ferrari 599 2013
» 2011 NISMO 370Z RC
» Audi R8 by TC Concepts
» 2013 HBH Bulldog GT
» 2012 Ginetta G60
» fisker surf
» Porsche Panamera 2013
» 2012 Brabus Rocket 800
» AeroII X

»» درباره

»» نويسنده

»» لوگوي ما
خودرو های سوپر اسپرت


»» جستجو

»» صفحات

صفحه اصلي | پست الکترونيک | اضافه به علاقه مندي ها | ذخيره صفحه | طراح قالب


Powered By persianblog.ir Copyright © 2009 by sportcars
Design By : wWw.Theme-Designer.Com