قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگفا

قالب پرشين بلاگ

قالب ميهن بلاگ

قالب جوان بلاگ

قالب ايران بلاگ

قالب رويا بلاگ

قالب پرشين بلاگ

قالب بلاگ وب

حرفه اي ترين قالب هاي وبلاگ

ابزار وبلاگ نويسي

مرجع راهنماي وبلاگ نويسان

سفارش طراحي اختصاصي قالب وبلاگ

تم ديزاينر



»» منوي اصلي

»» آرشيو ماهانه

»» لينک دوستان

»» لوگوي دوستان

»» امکانات ديگر

تبليغات





»» Spano گرگ اسپانیایی

اسپانیا را شاید بیشتر مردم به خاطر ساخت قطعات خودرو، با این صنعت مرتبط بدانند اما خوب است بدانید که در این کشور نیز برخی خودروسازان وجود دارند که تنها به ساخت اتومبیل های خاص و سوپر اسپرت می پردازند.

یکی از این خودروسازان شرکتی است با نام GTA Motor که 15 سال پیش شخصی با نام Domingo Ochoa آن را تاسیس کرد. وی خود از مهندسان با تجربه صنعت خودرو می باشد و 30 سال در این زمینه مشغول به فعالیت بوده است.

محصولات این شرکت جزو بهترین و برترین خودروهای با تیراژ محدود بوده و کلکسیونرها علاقه زیادی به آنها دارند.

اما این شرکت به تازگی و پس از 5 سال برنامه ریزی و تلاش به یکی از بزرگترین آرزوهای موسس خود جامه عمل پوشانده و خودرویی با نام Spano را وارد بازار کرده است. خودرویی که در آن از جدیدترین و به روز ترین فناوری های دنیا استفاده شده و علاوه بر خصوصیات اسپرت، وقار زیادی نیز داشته باشد.

خودرویی که هم اکنون عنوان سریعترین و قوی ترین خودروی ساخت اسپانیا (برای مصارف تجاری) را با خود یدک می کشد و می توان آن را آغازگر بابی جدید در صنعت خودروی اسپانیا دانست.

در ساخت این خودرو از خصوصیات ظاهری گرگ الهام گرفته شده است و این امر را می توان به خوبی با نگاه کردن به آن متوجه شد.

شرکت GTA Motor با ساخت این خودرو قدم در راهی گذارده که می توان آن را به نوعی انقلاب در صنعت خودروسازی اسپانیا قلمداد کرد.

مدیر مهندسی این شرکت یعنی Sento Pallardó کار طراحی خودروی جدید را بر عهده داشته و توانسته با ترکیب اصول و قوانین آیرودینامیک، هنر طراحی مدرن و فناوری های روز دنیا خودرویی به بازار عرضه کند که توانایی رقابت با معتبرترین و لوکس ترین برندهای صنعت خودروی دنیا را داراست.

از سوی دیگر قرار است تنها 99 دستگاه از این سوپر اسپرت دوست داشتنی ساخته و به بازار عرضه شود. موضوعی که می تواند حسابی آن را مورد علاقه کلکسیونرها و مجموعه داران خودروهای خاص نماید.

 

طراحی خارجی

 

تیم طراحان این خودرو تمام تلاش خود را نموده اند تا خودرویی طراحی کنند که کمترین شباهت را به سایر خودروهای موجود در بازار داشته باشد.

به همین دلیل آنچه که امروز به عنوان محصول نهایی می بینیم با آنچه که روز اول به عنوان طرح اولیه خودرو پیشنهاد داده شد بسیار فرق دارد.

یکی از مهمترین نکات متمایز کننده این خودرو با سایرین، طراحی جانبی آن است. به این ترتیب که درب های خودرو دقیقا به داخل بدنه آورده شده اند. به این ترتیب علاوه بر بهبود خصوصیات آیرودینامیک اتومبیل، هوای ورودی می تواند به خوبی روغن ، ترمزها و سیستم هیدرولیک فرمان را خنک نماید.

از سوی دیگر درب های این خودرو به فریم های زیبایی مجهز شده اند که این کار نیز برای اولین بار در صنعت خودرو اتفاق افتاده است.

  کاپوت برجسته ، دو محفظه ورودی هوا و طراحی ویژه آیرودینامیکی از دیگر خصوصیات ظاهری این خودرو در هنگام

 تماشای آن از روبرو هستند.در قسمت انتهایی خودرو نیز، مهندسان سعی کرده اند که هوای ورودی به زیر خودرو را به

خوبی خارج کنند تا بر ویژگی های آیرودینامیک اتومبیل بیافزایند.

 

 

سیستم اگزوز دوگانه هم بر خصوصیات اسپرت این اتومبیل افزوده اند.

این خودرو در بخش جلو به رینگ های 19 و در بخش عقب به رینگ های 20 اینچی مجهز است و این رینگ ها به طور خاص تنها برای این مدل طراحی و ساخته شده اند.

آیینه های بغل نیز از آلومینیوم مخصوص صنایع هوا و فضا ساخته شده اند و پوششی از فیبر کربن بر روی آنها قرار داده شده است.

طول ، عرض ، ارتفاع خودرو نیز به ترتیب برابر با 65/4، 18/1 ‏و 2/1 متر‏ می باشند.

 

طراحی داخلی

 

طراحی داخلی این خودرو دست کمی از طراحی خارجی آن ندارد و با استفاده از مواد با کیفیتی چون چرم و فیبرهای کربن، فضایی دلنشین و زیبا برای سرنشینان این خودروی خاص فراهم آمده است.

فضای داخلی آن قدر بزرگ طراحی شده که فردی با قد 2 متری نیز می تواند به راحتی در خودرو بنشیند. سقف شیشه ای خودرو نیز احساس وسعت داخل کابین را بیشتر در ذهن سرنشینان تداعی کرده و روشنایی دلچسبی نیز برای کابین به ارمغان آورده است.

داشبورد خودرو طوری طراحی شده که هم خصوصیات اسپرت داشته باشد و هم شواهدی از خودروهای لوکس و با وقار در آن دیده شود.

یک صفحه نمایش LCD در جلوی راننده تعبیه شده که می توان در آن بیشتر بخش های خودرو از جمله بالا و پایین بردن باله عقب اتومبیل ، تغییر ارتفاع خودرو و حتی میزان شفافیت شیشه به کار رفته در سقف را نیز کنترل نمود.

یکی دیگر از نشانه های ذات اسپرت این خودرو فرمان آن است که از چرم و فیبر کربن ساخته شده و در پشت آن یک دسته فرمان برای کنترل چراغ ها، نشانگرها و شیشه شور تعبیه شده است.

صندلی هایRecaro به کار رفته در خودرو تماما از چرم پوشیده شده اند و با تنظیم الکتریکی می توان آنها را به دلخواه گرم و سرد نمود.

یکی از نکات جالب دیگر در مورد این خودرو عدم نصب آینه وسط می باشد. به جای آن در این خودرو از یک دوربین دید عقب استفاده می شود که به خوبی فضای پشت خودرو را در LCD نصب شده در داشبورد نمایش می دهد.

در این LCD هفت اینچی می توان امکانات زیادی از جمله سیستم مسیریابی، رادیو، ضبط ، بلوتوث برای موبایل و حتی iPod را کنترل نمود.

خودروی اسپانو در بخش جلوی خود یک صندوق با ظرفیت 100 لیتر و در بخش عقب نیز یک صندوق با ظرفیت 200 لیتر دارد. صندوق هایی که به شدت به کار می آیند و اصولا در خودروهای مشابه نمی توان آنها را دید.

 

تجهیزات خودرو

 

کیفیت و وقار مهمترین مشخصه تجهیزات و سیستم های به کار رفته در این اتومبیل می باشند.

صندلی های اسپرت با قابلیت کنترل الکترونیکی، پوشش چرمی ، سیستم تعلیق با کنترل فعال برای تنظیم ارتفاع اتومبیل، داشبورد دیجیتال، سیستم ترمز ABS ، لامپ های زنون، سیستم مسیریاب، بلوتوث ، سیستم تهویه مطبوع، پنجره های برقی ، لاستیک های مخصوص، سیستم ترمز مخصوص با 6 پیستون از جنس کربن سرامیک و ساخت شرکت AP Racing ، بال عقب با قابلیت تنظیم اتوماتیک، استفاده از لامپ های LED ، ترمز دستی الکتریکی، شیشه های ضد یخ زدگی، سیستم ضد سرقت و ساک های مسافرتی با لوگوی شرکت GTA برای سرنشینان از جمله تجهیزاتی هستند که بر روی این خودرو قرار داده شده و بر خاص بودن آن افزوده اند.

 

قوای محرکه

 

اما از همه چیز که بگذریم، یکی از مهمترین مسائلی که یک خودرو را به اتومبیلی اسپرت و با ویژگی های خاص تبدیل می کند، موتور آن است.

مهندسان شرکت GTA نیز با درک این موضوع اقدام به نصب یک موتور خاص در قسمت عقب خودرو کرده اند. موتوری 10 سیلندر و 3/8 لیتری که می تواند 780 اسب بخار توان و 920 نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

با طراحی بهینه کمپرسور هوای ورودی به موتور مهندسان این شرکت توانسته اند حداکثر سرعت اتومبیل را به 350 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن را به زیر 3 ثانیه برسانند.

این ارقام خودروی Spano را در بین 5 خودروی سریع دنیا قرار می دهند.

از سوی دیگر امکانات کنترلی نصب شده بر روی موتور، این امکان را به آن می دهند که بتواند در تمام شرایط با بهینه ترین حالت کار کند.

برای این خودرو 3 نوع گیربکس هم در نظر گرفته شده که دو مدل اتوماتیک با پدال دستی و یک مدل معمولی با دنده 7 سرعته آن ها را تشکیل می دهند.

 

نهایت فناوری در ساخت شاسی

 

شاسی این خودرو یکی از خاص ترین شاسی های طراحی شده در سراسر دنیاست. فناوری های به کار رفته در آن که بسیاری از آنها با استانداردهای صنایع هوا – فضا همخوانی دارند، این شاسی را به شاخصی معتبر برای سایر خودروسازان دنیا تبدیل نموده است.

این شاسی به طور کامل از فیبر کربن، تیتانیوم و آلیاژی به نام Kevlar ساخته شده است. این موضوع باعث شده تا استحکام شاسی 4 برابر بیشتر از شاسی های به کار رفته در معتبرترین سوپر اسپرت های حال حاضر دنیا باشد.

این موضوع باعث شده تا وزن نهایی خودرو تنها 1350 کیلوگرم باشد.

وزن کم و شعاع پیچ 8/10 متری فرمان Spano ، رانندگی با آن را چنان ساده کرده اند که نمی توان آن را با هیچ خودروی 800 اسب بخاری دیگری مقایسه نمود!

برای متوقف کردن چنین خودرویی نیز از یک دیسک ترمز 380 میلی متری با 6 پیستون استفاده شده که با کمک سیستم ترمز ABS و همچنین ترکشن کنترل، می توان خیالی آسوده از ترمزها داشت.

تایرهای به کار رفته در این اتومبیل نیز به صورت خاص توسط شرکت پیرلی ایتالیا ساخته شده اند.

اگر نگران ارتفاع خودرو به هنگام عبور از دست اندازها، سرعت گیرها و زمان ورود به پارکینگ ها هستید، باید به شما بگوییم که سیستم تعلیق Spano که به کمک آن می توان ارتفاع اتومبیل را تا 8 سانتی متر تغییر داد، به فکر این نگرانی هم بوده است.

در نهایت باید گفت این خودرو، محصولی نیست که تا به حال در بازار پر رقابت خودروی دنیا همتایی داشته باشد. لااقل در حال حاضر ما از چنین رقیبی مطلع نیستیم.

در مورد قیمت آن هم باید بگوییم که فعلا سازنده در مورد آن چیزی نگفته است!





کلمات کليدي :spano، gta motor، spano گرگ اسپانیایی

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٢٧ و ۱٢:۳٤ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» باک مونو

باک مونو نام خودرویست که هم چون خودروهای فرمول یک گنجایش یک نفر را دارد.این اتومبیل زیر نظر فدراسیون FIA ساخته شده و با تمام قوانین این سازمان هم خوانی دارد.او از موتور 4 سیلندر 2/3 لیتری با 280 اسب بخار بهره می برد.و شتاب 0 تا 100 را در 2/8 ثانیه به ارمغان می اورد و با اراده راننده به 273 کیلومتر در ساعت می رسد.وظیفه ی انتقال این نیرو به چرخ ها بر دوش گیربکس 6 سرعته F3 ان است.انتقال نیرو به وسیله لاستیک های کومهو به زمین می باشد و به وسیله دیسک های 295 میلی متری از حرکت باز می ماند.
این اتومبیل برای صاحبان خود بیش از 67.000 یورو اب می خورد.






کلمات کليدي :باک مونو، سیلندر 2/3 لیتری با 280 اسب، 0 تا 100

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٢٥ و ۱۱:٠۸ ‎ق.ظ | +

نظرات ()


»» معرفی تحسین شده‌ترین خودروسازان
نشریه فورچون در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی تحسین‌شده‌ترین شرکتهای خودروسازی جهان پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در فهرست منتشر شده از سوی فورچون نام 15 شرکت خودروسازی تحسین شده جهان به چشم می‌خورد. در این گزارش همچنین به برترین شرکتها در صنایع مختلف اشاره شده است.
فهرست منتشر شده از سوی فورچون درباره تحسین‌شده‌ترین شرکتهای جهان حاصل بررسی حدود هزار و 400 شرکت در سراسر جهان است.
همچنین شرکتهایی از 32 کشور جهان در 57 گروه در این بررسی شرکت‌ کرده‌اند. این شرکتها از نظر ویژگیهای مختلف مانند مسئولیت اجتماعی، ارزش سرمایه‌گذاری، کیفیت کالا و فروش رتبه‌بندی شده‌اند.

در زیر نام 15 شرکت تحسین‌شده جهان در سال 2011 آمده است:

1- بی.ام.و
2- فولکس‌واگن
3- دایملر
4- هیوندای موتور
5- هوندا موتور
6- فورد موتور
7- تویوتا موتور
8- نیسان موتور
9- جنرال‌موتورز
10- رنو
11- فیات
12- پژو
13- ولوو
14- شانگهای اتوموتیو
15- دانگ فنگ موتور


نظر شخصی
نکات جالب توجه وجو برند های چینی است
برتریه هیوندایی به تویوتا


کلمات کليدي :خودروی برتر 2011، فولکس واگن، معرفی تحسین شده‌ترین خودروسازان

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٢٥ و ۱۱:٠٥ ‎ق.ظ | +

نظرات ()


»» پرسرعترین و قویترین ماشین در طول تاریخ

رکت امریکایی گمنامی به نام TRANSTAR RACING با مدل DAGGER GT کاری کرد که در تصور هیچ کسی نیست این ماشین با موتور 8 سیلندر خورجینی جنرال موتورز به وسیله ی دو توربوشارژر میتواند 2 هزار اسب بخار تولید کند و با شتاب 0-100 باورنکردنی 1.5 ثانیه میتواند مسیر 400 متر(یک چهارم مایل) را در 6.5 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت این ابر اتومبیل برابر 505 کیلومتر بر ساعت است . شاید در حد تصور هم نباشد ولی TRANSTAR ادعا میکند تا این ارقام را به ثبت نرساند از پروژه دست نخواهد کشید



کلمات کليدي :پرسرعترین و قویترین ماشین در طول تاریخ، transtar racing، 8 سیلندر

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٢٢ و ۱٠:۳٥ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» جدیدترین ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید داخل اعلام شد



کلمات کليدي :ایرانخودرو، جدیدترین ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید داخل اعلا، پژو

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٢٢ و ۱٢:٥۳ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» یه ویرون خیلی متفاوت!








کلمات کليدي :بوگاتی، تیونینگ، ابر خودرو، یه ویرون خیلی متفاوت!

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٢۱ و ۱۱:٤٢ ‎ق.ظ | +

نظرات ()


»» تیونینگ BMW





کلمات کليدي :تیونینگ، بی ام و، bmw

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٢٠ و ٩:٥٠ ‎ق.ظ | +

نظرات ()


»» تبریز ...





















 



کلمات کليدي :سوپر اسپرت، پورشه، خودروی برتر 2011، بنز s500

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٩ و ٢:٠٠ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» Mansory Mercedes-Benz McLaren SLR Renovatio

2009 Mansory Mercedes-Benz McLaren SLR Renovatio - Front And Side - 1280x960 - Wallpaper





















Engine
5.5 liter V8

Aspiration
supercharger

Torque
649 lb-ft

HP
690 hp

HP/Liter
125.5 hp per liter

0-62 mph
3 seconds

Top Speed
211 mph



کلمات کليدي :mansory، mercedes-benz mclaren slr renovatio، تیونینگ

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱۸ و ۸:٤٦ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» Koenigsegg Agera R با 440 کیلومتر

ابرخودروی سوئدی Agera R با توان 1100 اسب‌بخار و سرعت نهایی 440 کیلومتربرساعت وارد مرحله تولید شده است. این خودروی استثنایی به اندازه یک سدان جادار است و می‌تواند گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی باشد.



Koenigsegg Agera R، ابرخودروی سوئدی ارائه شده در نمایشگاه خودرو ژنو، با قدرت 1100 اسب‌بخار، بدون‌شک یکی از شگفتی‌های این نمایشگاه است.



موتور 5 لیتری و V8 دوتوربویی این خودرو، سبک‌ترین و فشرده‌ترین موتور تولید شده برای ابرخودروها است. این موتور تنها 195 کیلوگرم وزن دارد که در آن وزن کلاج، اگزوز و روغن مورد نیاز نیز لحاظ شده است.



در Agera R از گیربکس جدید 7 سرعته پیشرفته همراه با دو کلاج استفاده شده است. بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده و تنها 1330 کیلوگرم وزن دارد.



Agera R سبک‌ترین ابرخودروی جهان است که وارد مرحله تولید شده است. این خودرو می‌تواند با سرعت نهایی 440 کیلومتربرساعت حرکت کند، البته در نمونه‌های استاندارد آن سرعت نهایی به 375 کیلومتربرساعت محدود شده است.



جابجایی سقف اصلی خودرو و جایگزینی سقف مسافرتی Koenigsegg Agera R تنها به 10 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. فضای کافی برای قرار گرفتن سقف خودرو درون قسمت بار خودرو در نظر گرفته شده است.



قدرت و انعطاف‌پذیری Agera R استثنایی است، این ابرخودرو به راحتی می‌تواند مانند یک سدان جادار در مسافرت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و با اطمینان و سریع به مقصد برسد.



کلمات کليدي :koenigsegg، 440 کیلومتر، خودروی برتر 2011، koenigsegg agera r

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱۸ و ۳:٥٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» تاریخچه آستون مارتین

آستون مارتین


تاریخچه :

aston martin در سال 1913 توسط لیونل مارتین و
رابرت بمفورد تاسیس شد.

اقای مارتین همیشه دوست داشت که خودش یه ماشین بسازه و البته اون زمان خودش هم اهل مسابقات اتومبیل دار ! بوده و هم یه جورایی با اقای بمفورد سر کارش با فروش خودرو و . . . بوده . . .
اولین ماشینی که روش اسم استون مارتین خورد توسط اقای مارتین درست شد که از یه موتوره 4 سیلندر ساخته Coventry-Simplex (یک کمپانی انگلیسی که موتور و بعضی قطعات فنی خودرو و . . . میساخته)که روی شاسی Isotta-Fraschini (یک کمپانی خودرو سازی ایتالیایی) بود ساخته شد . . .
بعد اونها مقدمات و شرایط لازم را در Henniker واقع در Henniker اماده و اولین ماشینشون رو در مارس 1915 تولید کردن . . .
و از شانس بدشون ! این تولیدشون هم زمان شد با جنگ جهانی اول و شروع خوبی براشون نشد و همه ماشینهاشون رو به شرکت Sopwith Aviation Company (یه شرکت که تو کاره هواپیما و طیاره هست!) فروختن و مارتین و بمفورد هم هر کدوم به خاطره شرایط جنگ جای دیگه مشغول کار ای غیره استون مارتینی شدن !. . .

بعد از جنگ شرکت در Abingdon Road, Kensington باز سازی شد و ماشین های جدیدی با نام استون مارتین طراحی شدن . . .
بمفورد ساله 1920 شرکتو ترک کرد و شرکت با سرمایه Louis Zborowski به حیات خود ادامه داد :
ایشون یه مهندسه اتومبیل و راننده حرفه ای بودن و یه جورایی خیلی اینکاره! پدرشون هم تو همین وادی سیر میکردن و راننده حرفه ای بودن و جان مبارک رو در این راه نهادند !
ساله 1922 اونها ماشین هایی برای رقابت در French Grand Prix اماده کردن و ماشینهاشون دارای رکورد های جهانی در سرعت و پایداری بود که در پیست بروکلند به دست اومده بود . . .

و اما . . . .
شرکت ساله 1924 ورشکسته شد . . . البته چیزی نیست ناراحت نباشید ! همه کمپانی های انگلیسی حداقل یه دور ورشکست شدن ! بعد دوباره یکی میاد میخرتشون دوباره به حیاتشون ادامه میدن ! اما امان از دست برند های دوست داشتنی انگلیسی که هیچ وقت فراموش نمیشن . . .
اینبار یه خانم (Lady Charnwood) شرکت رو برای پسرش (John Benson) میخره . . .
ولی باز هم داستان همیشگی کمپانی های انگلیسی !
و دوباره ورشکستگی در ساله 1925 !
اما این بار یکم جدی تر بوده ! جون جناب مارتین خان شرکت رو ترک میکنه و کلا شرکت منحل میشه !
ولی باز هم جای نگرانی نیست این چیزا برای کمپانی های خودرو سازی انگلیسی که اصلا مهم نیست !

البته این رو بگم که اون زمان خیلی از کمپانی ها به دلیل جنگ یا تعطیل بودن یا چیزی به غیره خودرو برای جنگ تولید میکردن و یا دچار رکود در فروش و . . . بودن و این شرایط رو هم باید در نظر داشت . . . و تو شرکت استون مارتین هم اون دوره قطعات هواپیما ساخته میشده و در طول جنگ خیلی کم تولید داشته . . .
اما اواخر ساله 1925 یه سری سرمایه گذاره مایه دار ! از جمله Bill Renwicو Augustus (Bert) Bertelli و یک سری سرمایه گذاره ثروتمنده دیگه از جمله خانم Charnwood
کنترل شرکت رو در دست گرفتن و دوباره با همان نام استون مارتین به فعالیت خود ادامه دادند . . .
Renwi و Bertelli چندین سال با هم مشارکت و همکاری داشتن و به توسعه موتور های 4 سیلندرشون پرداختن و اون رو در شاسی های Enfield Allday ازمایش و امتحان نمودند و ان تنها موتور ماشین Renwick و Bertelli بود که امروزه با نام 'Buzzbox' موجود میباشد .
اونها همواره در صدد بودن که این موتور رو به سازندگان و تولید کنندگان بفروشن و همواره سعی میکردن تا از اعتبار و شهرت نام استون مارتین استفاده کنن . . .

در سال های 1926 تا 1937 اقای Bertelli مدیر فنی استون مارتین محسوب میشد و همچنین به عنوان طراح ماشینهای استون مارتین در طول این دوره فعالیت میکرد و ماشینهای تولید شده در این دوره به عنوان ماشین های Bertelli شهرت یافتند . . .
این ماشین ها شامل :
1 1/2 litre 'T-type'
'MKIIو. . . بود.

یه برادر هم اقای Bertelli داشت به نام Enrico که ایشون هم اینکاره بودن !
ایشون بسیار زیرک بودن و همچنین راننده ماهر و با تجربه ای هم بودن جزو طراحان معروف هم به شمار میومدن و اون زمان هم طرحایی برای انواع استون مارتین ارائه و تولید کردن . . .
ساله 1936 یه سری مشکلات مالی پیش میاد که توسط L. Prideaux Brune کمی کاهش یافت . . .
تولید ماشین تا قبل از جنگ جهانی پایین بود و در طول سالهای جنگ هم که عوامل و اجزای هواپیما نیز تولید میشد و وضعیت اینجوری بود . . . در سال 1936 شرکت تصمیم گرفت تا تمرکز بیشتری رو ماشین های جاده ای داشته باشه . . .

اقای برون صاحب یه شرکت انگلیسی بود که تو کار ساخت ماشین الات و گیربکس و . . . بودایشون بعد جنگ ناجی استون مارتین شد و در سال 1947 شرکت دیوید برون تحت مدیریت و کنترل خودشون کمپانی استون مارتین رو خریداری کرد . . .

و در همان سال کمپانی لاگوندا رو هم به دست اورد

خلاصه در این دوره استون مارتین حجم های جاودانه ای تولید کرد و بعد ها در اوایل دهه 70 دوباره با چالش های مالی و اتفاقات جدیدی روبه رو شد تا اینکه دوباره در سال 1975 مالکیت تغییر یافت و شرکت به دو تاجر امریکایی به نام های Peter Sprague و George Minden واگذار شد . . .
سپس تدابیر و راه کارهای موفقیت امیز منجر به استخدام 360 کارمند جدید گردید و مالکان جدید شرکت رو به سوی گسترده نمودن خطوط تولید سوق دادند که منجر به تولیداتی مثل V8 Vantage در سال 1977 و Volante کانور در 1978 شد . . . و سپس با پایان دهه 70 و اغاز دهه 80 باز هم استون مارتین دچار تغییراتی در صاحبان شد . . . و سال 1980 فردی به نام Victor Gauntlett صاحب قسمتی از استون مارتین شد و به هدایت و کنترل گروه فروش و توسعه و پیشرفت پرداخت و در ان دوران با تولید Aston Martin Lagonda که یک سدان سریع بود(به نظر من یه مقدار عجیب و دور از حس و حال استون مارتین بود و یه مقدار چیزای مدرن داشت مثل ادوات دیجیتالی که فقط ع ر ب ها خوششون میاد و بعضی سلایق خاص!)

بسته دیگه مطالب زیاده خسته شدم.

 

امیدوارم خوشتون اومده باشه.



کلمات کليدي :آستون مارتین، تاریخچه

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٧ و ۱٠:۳٢ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» تاریخچه شورلت کوروت

شورلت کوروت

تاریخچه مختصر:
                                                                                                                                               
کمپانی شورولت در سال 1952 به رونمایی از یک کانسپت اسپرت و2 نفره جدید خود اقدام کرد و اعلام نمود که ازسال اینده قصد دارد آنرا به تولید انبوه برساند.                                                                             
سال1953فرا رسید و کوروت های سفارش گرفته شده که در آن سال همگی به رنگ سفید رنگ امیزی شده بودند در تاریخ30 ژوئن به مشتریان تحویل داده شد.اطلاعات موجود نشانگر این نکته می باشد که کوروت از سال 55 میلادی تا به امروز فقط با موتور 8سیلندر عرضه شده است.
کوروت،خودرویی که از اولین سال تولید تا کنون دارای شاسی فلزی و بدنه ای تمام فایبرگلاس است و به همین خاطر از وزن پایین اما مقاومت بدنه بالایی بهره می برد.
طی سالهای متوالی و تولید پیاپی کوروت به علت محبوبیت بیش از حد این خودرو در سطح جهانی برای این اتومبیل هر چند سال یکبار نیاز به یک تحول اساسی در آن احساس می شد و همین تغییرات سبب بوجود آمدن نسل های مختلف کوروت شد

نسل اول از سال 53 تا 57 میلادی در قسمت جلو دارای دو چراغ گرد و در عقب دارای دو چراغ کشیده بود که این چراغها در سال 58 درقسمت جلو به صورت چهار چراغ گرد و در عقب به نیز به همین صورت تبدیل شد.
اوایل سال 1962 نوبت به معرفی نسل دوم کوروت رسید،در این مدل که تا سال 67 تولید شده است چراغهای جلو به صورت مخفی در ابتدای درب موتور خودرو و در قسمت پشت برای دومین بار چراغها به صورت مدل قبل و چهار چراغ طراحی شده بود. این مدل درقسمت عقب دارای دو قطعه شیشه مثلث شکل می باشد که نمای بسیار زیبایی را به آن داده است.سر انجام نوبت به نسل سوم این اتومبیل رسید که به اعتقاد بسیاری زیباترین نسل آن نیز هست (قوس های زیاد،ارتفاع کم،کاپوت کشیده و کابین که در قسمت انتهای خودرو قرار دارد این اتومبیل را یک اتومبیل تهاجمی نشان می دهد و این مشخصات دلیل بر زیبا بودن این نسل کوروت است) از سال 1968 تولید نسل سوم آغاز گردید و هر سال نیز بر زیبایی این اتومبیل ارزشمند افزوده می شد.تولید این نسل تا سال 82 ادامه داشت که تمامی خطوط بدنه و بسیاری از موارد دیگر نسلهای بعدی که تا به امروز هم ادامه پیدا کرده پیرو چهارچوب کلی  این نسل است. چراغهای بزرگ پلکی(مخفی) ،سقف تی تاپ (که به صورت دو تکه می باشد و قابل برداشتن است،سقف روباز، بدنه از جنس فایبرگلاس و سبک وزن،موتور هایی با حجم بالا (تا 427 اینچ مکعب) و سرعت بالای 260 کیلومتر و در نهایت قیمت مناسب، زنگ خطری برای تمام سوپر اسپرت های اروپایی از جمله فراری و لامبورگینی بود.سل چهارم و پنجم این اتومبیل نیز با موفقیت به فروش رفت و این باعث شد که امروزه نسل ششم این اتومبیل تولید شود، این مدل با قیمتی در حدود 47 تا 75 هزار دلار( با توجه به نوع آپشن) و قدرتی بین 400 اسب بخار(مدل پایه) تا 507 اسب بخار(زی 06 ) از موقعیت بسیار عالی در بین سایر سوپراسپرت ها برخوردار      می باشد.

بسته دیگه خسته شدم باز هم مطالب هست اما دیگه حال ندارم بنویسم،البته چندتا عکس از اون جدیدای کوروت براتون میزارم.




این هم فکر کنم جدید ترین کوروت باشه!!!!!




کلمات کليدي :کروت، شورلت، تاریخچه

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٧ و ۱٠:٢٥ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» تاریخچه بوگاتی

در سنین جوانی Ettore Bugati استعداد قابل توجهی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد.او در سال 1881 در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد.وی در سن 18 سالگی با اتومبیل 2 سیلند خود در مسابقه ای پیروز و 2 سال بعد موفق به ساخت 4 سیلندر شد.او به عنوان طراح برای چندین شرکت از جمله Deutz کار کرد و بخاطر طراحی و ساخت اتومبیلی کوچک با موتور 4 سیلند 1208cc در خانه خود مشهور شد.طرح این اتومبیل پایه و زیر بنایی شد برای ساخت اتومبیلی که در سال 1910 به بازار عرضه شد.در آن سال 5 دستگاه اتومبیل Bugatti با موتور 1327cc ساخته شد و در سال بعد این تعداد به 75 دستگاه افزایش یافت. بوگاتی در 1911 اتومبیلی کوچک با موتور 855cc ساخت که توسط کمپانی Peugeot خریداری و Bebe Peugeot نام نهاد و 3095 دستگاه از آن تولید شد.
شرکت Bugatti آقای Ernest Fridrich با اتومبیلهای بوگاتی در مسابقات شرکت کرد و در سال 1911 در مسابقه Grand Prix بمقام قهرمانی رسید. در سال 1913 بوگاتی یک اتومبیل با موتور 5000CC که هر سیلندر آن دارای 3 سوپاپ-2 ورودی 1 خروجی-بود تولید کرد.با وجود اینکه از این اتومبیل فقط 3 نمونه ساخته شد اما همین طرح راهگشای ساخت موتورهای سه سوپاپ نوع 30 و 37 در دهه 1920گردید.
یکی دیگر از تولیدات کمپانی مدل 13 بود که تا جنگ جهانی اول تولید آن تدامه داشت.در جنگ تلاشهای آقای بوگاتی به تولیدات نظامی متمایل شد.وی سالهای جنگ را در پاریس به طراحی موتور هواپیما سپری کرد.از جمله کارهای او طی این دوران یک موتور 16 سیلندر 500hp بود که توسط کارخانه Duesenbetg Motors ساخته شد.پس از جنگ جهانی اول شهر Molsheim که کارخانه در آن قرار داشت ضمیمه خاک فرانسه گردید.
پس از جنگ آقای بوگاتی به کمپانی خود بازگشته و تولید مدل 13 را از سر گرفت.جانشین این مدل مدلی 16 سوپاپه بود که پس از برنده شدن Friderich در مسابقات Grand Prix سال 1921 در Brescia شهری در شمال فزانسه این مدل Brescia نام گرفت.این اتومبیل موفقیت زود هنگامی به دست آورد و تا سال 1926 دوهزار دستگاه از آن ساخته شد.در کشورهای دیگر نیز تعداد زیادی اتومبیل تحت امتیاز بوگاتی تولید شد. بوگاتی در سال 1922 با مدل 8 سیلند و 2000cc به نام 30 در بازار فروش اتومبیل موفقیت چشم گیری بدست آورد.
در همان سال مدل 35 ساخته شد.اما بعلت عدم توانایی های لازم برای شرکت در مسابقات این اتومبیل به افراد غیر حرفه ای فروخته شد.

(بوگاتی ویرون)

 

در فاصله بین 2 جنگ جهانی مدل 30 موفق ترین اتومبیل مسابقه ای بوگاتی بود و تا سال 1926 موفق به پیروزی در 12 مسابقه شد.
مدل 37 با موتوری 1500cc برای افرادی ساخته شد که توانایی خرید مدل 35 را نداشتند.بعد از آن مدل 40 با بازدهی مناسب و قیمتی قابل قبول که بسیاری از مردم توانایی خرید را داشتند به بازار عرضه شد.
از سال 1913 بوگاتی رویای ساخت اتومبیلی را در سر میپروراند که با آن بتواند دنیا را تسخیر کند.رویای او در سال 1926 با مدل Royale 41 به حقیقت پیوست. این مدل با موتوری 15000cc و قدرتی معادل 300hp بسیار مهیج بود  ولی فقط 6 نمونه از آن ساخته شد که تنها 3 دستگاه از آن فروخته شد و بقیه نزد خانواده بوگاتی باقی ماند.
بوگاتی بعدها به علت مشکلات مال ناچار به مهاجرت به پاریس شد و در آنجا به طراحی هواپیما و کشتی پرداخت.ولی پسرش Jean در کارخانه واقع در Molsheim باقی مانده و راه پدر را ادامه داد.او در ابتدای ورود خود به کارخانه مدل 57 دارای موتور8 سیلندر 3300CC را تولید و در سال 1934 به بازار عرضه کرد.در سال 1939 تعداد 683 دستگاه از این اتومبیل ساخته شد.
متاسفانه Jean در آگوست 1939 دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم هنگام آزمایش یک اتومبیل مسابقه ای در گذشت 
پس از آن کارخانه Molsheim بار دیگر مشغول ساخت وسایل نقلیه جنگی شد.آقای بوگاتی به Bordeaux منتقل و مشغول فعالیت بر روی چند پروژه شد.با کمک پسر کوچکترش Roland مدل 73 با موتور 1500cc را ساخت.اگر چه تا زمان مرگش در آگوست سال 1947 فقط تعداد اندکی از این اتومبیل تولید شد.در سال 1951 یک مدل تجدید نظر شده به نام 57 در کارخانه Molsheim تحت مدیریت Pierre Marco ساخته شد.پس از این تاریخ تلاشها برای نگهداشتن کارخانه با شکست مواجه شد و در سال 1963 Hispano-suiza کارخانه را خریداری نمود.کمپانی Bugatti بعدها جذب S.N.E.C.M.A -یک کارخانه هواپیما سازی فرانسه- شده و کارخانه Molsheim به تولیدات قطعات هواپیما پرداخت.
برای زنده نگه داشتن یاد و نام Bugatti گروهی از تجار اروپایی در سال 1987 نام Bugatti را خریداری کردند.کمپانی جدید بوگاتی در شهر Campogalliano ایتالیا تاسیس و در اوایل دهه 1990 اتومبیل فوق سریع Quad Turbo V12 با سرعت 322 کیلومتر در ساعت و موتوری 3500cc با قدرت 550hp را تولید کرد.

این هم جدید ترین بوگاتییه!!!!



کلمات کليدي :خودروی برتر 2011، بوگاتی، تاریخچه، 2010

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٧ و ۱٠:۱٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» ماشینی که.......(نبینی از دست دادی)

سلام این همان ماشینی است که توانست رکورد ویرون را بشکند:
ssc ultimate aero
شلبی با عرضه مدلssc aero دست به کار بزرگی زد و به تنهایی وارد رقابت با غولی چون بوگاتی و پدرخوانده اش فولکس واگن شد.ssc aero سال 2007 با 1287 اسب بخار قدرت عنوان پرقدرت ترین خودروی دنیا را با رعایت استاندارد های زیست محیطی از ان خود کرد و توانست عنوان سریع ترین خودرو را از بوگاتی ویرون برباید
مشخصات ماشین:
کلاس:سوپراسپرت
ارایش پلت فرم:موتور عقب - دیفرانسیل عقب
موتور:V8 twin turbo 6345cc
وزن:1249KG
گیربکس:6 دنده دستی
حداکثرسرعت:412
شتاب:2.8sec
قیمت جهانی:740.000$





کلمات کليدي :ssc ultimate aero، شلبی، بوگاتی، خودروی برتر 2011

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٧ و ۱٠:۳۳ ‎ق.ظ | +

نظرات ()


»» 2011 Kia Sportage




موتور 2 لیتری 4 سیلندر
256 اسب بخار 264 پند وزن
6 دنده اتومات
در شهر صدی 10.7 و در جاده صدی 8.7 بنزین می سوزونه
رینگ 18 اینچی
در مدل AWD قیمت 27.990$









کلمات کليدي :2011، کیا، kia sportage

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٦ و ٥:٢٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» تاریخچه ی پاگانی




پاگانی (به ایتالیایی: Pagani Automobili) یک شرکت خودروساز ایتالیایی است که در زمینه تولید خودروهای اسپرت و فیبر کربن فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۲ توسط هوراسیو پاگانی در شهر سان چزاریو سول پانارو در نزدیکی مودنا ایتالیا بنیان گذاشته شد.

شرکت پاگانی تولید بسیار محدودی دارد، آنچنان که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ تنها ۱۰۶ دستگاه از انواع زوندا عرضه کرده‌است. این شرکت رابطه نزدیکی با گروه دایملر آ گ به‌ویژه با شرکت مرسدس آام‌جی دارد.


[ویرایش] تاریخچههوراسیو پاگانی (زاده ۱۹۶۰ آرژانتین) اواخر دهه هشتاد میلادی از مدیریت بخش مواد کامپوزیت‌های شرکت لامبورگینی استعفا داد و شرکت پاگانی را در زمینه تولید کامپوزیت تاسیس کرد. پاگانی پس از مدتی همکاری با لامبورگینی، تصمیم به تولید خودرو گرفت و پروژه‌ای با عنوان C8 را آغاز کرد.

این خودرو پس از چند تغییر نام، تست موفقی را پشت سر گذاشت که موجب همکاری مرسدس بنز در تامین موتور ۱۲ سیلندر خودرو شد. سرانجام تولید نخستین خودروی شرکت با نام زوندا سی ۱۲ (Zonda C12) از سال ۱۹۹۹ آغاز شد.

پاگانی تولید مواد کامپوزیت به‌ویژه فیبر کربن را همچنان ادامه می‌دهد.


[ویرایش] پاگانی زوندازوندا تنها مدل شرکت پاگانی به‌شمار می‌رود که دارای موتور ۱۲ سیلندر در وسط است. این موتورها را شرکت مرسدس آام‌جی تولید می‌کند.


زوندا افمدل‌های صرفا مسابقه‌ای زوندا عبارتند از:

زوندا
سی۱۲ ۶٫۰ ال (۵۹۸۷ سی‌سی)
سی۱۲ اس ۷٫۰ (۷۰۱۰ سی‌سی)
سی۱۲ اس ۷٫۳ (۷۲۹۱ سی‌سی)
سی ۱۲ اس روداستر
سی ۱۲ اس مونزا
پاگانی زوندا جی‌آر (خودروی مسابقه‌ای)
زوندا اف
پاگانی زوندا رودستر اف
زوندا آر کلوب‌اسپورت
مدل زوندا آر با زمان ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه موفق به ثبت رکورد بهترین زمان در پیست نورنبرگ شد.

[ویرایش] مدل‌های دیگرپاگانی همچنین زوندا سینک (Zonda Cinque) را که محصولی بین مدل‌های R و F است را تولید کرده‌است. در این مدل از ترکیب فیبر کربن و تیتانیوم برای ساخت بدنه و رینگ‌های آن نیز از ترکیب آلومینیوم و تیتانیوم بهره برده‌است. از این مدل گران‌قیمت تنها چند دستگاه تولید شده‌است.

پاگانی در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۰ ژنو، مدل جدید و بسیار ویژه «زوندا تریکالر» (Zonda Tricolore) را به نمایش گذاشت.



کلمات کليدي :پاگانی زونداtricolor، پاگانی زوندا، تاریخچه

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٦ و ٥:٢٠ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» SLS با تیونینگ فاب دیزاین







کلمات کليدي :sls با تیونینگ فاب دیزاین، تیونینگ

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٦ و ٥:۱٧ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» پورشه کاین با تیونینگ منصوری

و اینک عکس های کاملتر از محصول جدید تیونر منصوری که ماه گذشته در روسیه رونمائی گردید رو خدمت شما علاقمندان این شرکت تقدیم می داریم. شاید بتوان تغییرات ایجاد شده در بخش موتور این خودرو را به عنوان مهم ترین تغییرات بر شمرد. با برنامه ریزی مجدد کامپیوتر خودرو و همچین اصلاح سیستم ورود و خروج هوای موتور با استفاده از سیستم کامل اگزوز استیل ضد زنگ ، کیت تنفسی جدید خودرو و استفاده از توربو شارژرهای بزرگتر ، قدرت موتور 4.8 لیتری این خودرو که در حالت عادی حدود 500 اسب بخار قدرت تولید می نماید ، به 190 واحد افزایش به 690 اسب بخار رسانده و گشتاور خودرو نیز به 800 نیوتن متر در دور موتور 4800 دور در دقیقه رسیده است. با این تفاسیر شتاب 0 تا 100 کیلومتر خودرو به 4.4 ثانیه کاهش و حداکثر سرعت خودرو با 22 واحد افزایش به 300 کیلومتر در ساعت رسیده است. در بخش سیستم تعلیق هم منصوری با استفاده از کیت خود ارتفاع خودرو را به میزان 45 میلیمتر کاهش داده و سپس از رینگهای فورج کاری شده در سایز 22 * 10 اینچ و لاستیک های 22 - 30 / 295 استفاده کرده است.





کلمات کليدي :پورشه کاین، تیونینگ، mansory

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٥ و ٩:۳٢ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» سری 5 با تیونینگ ALPINA






موتور: v8
قدرت: 507 اسب بخار
0 تا 100 : 4.8 ثانیه
گشتاور: 700 نیوتن بر متر
حداکثر سرعت: 307 کیلومتر در ساعت


کلمات کليدي :بی ام و، bmw، تیونینگ

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٥ و ٩:۳٠ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» نمایشگاه تیونینگ سما









































کلمات کليدي :نمایشگاه خودرو، تیونینگ سما، تیونینگ

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٥ و ۱:٥٢ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» zonda R فیبر کربن



کلمات کليدي :پاگانی زوندا، فیبرکربن

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٤ و ٩:٤۳ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» عکسهای دیدنی از بی.ام.و ساخته شده از سنگ



کلمات کليدي :

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٢ و ۱۱:٢٦ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» تولید کوچکترین خودروی چهار سرنشی


شرکت تویوتا موتورز از تولید کوچک ترینخودروی چهار سرنشین جهان با نام iq خبر داد و قیمت آن را اکثر شرکت هایجهان نتوانسته بودند فضای خودرو را از محدوده ای خاص کوچکتر کنند ولی شرکتتویوتا توانست با پیاده سازی یک طرح خاص و قرار دادن چرخ ها در لبه یخودرو و بیرونی ترین جای آن کوچک ترین خودروی چهار سرنشین جهان را تولیدکند .
گفتنی است در فضای بسیار کوچک و در عین حال بهینه iq حتی کیسههای هوا هم تعبیه شده و امنیت خودرو تا حد زیادی افزایش یافته است. اینخودرو دارای نه کیسه هوا است .
از سوی دیگر اگر چه طول این خودرو کاهشیافته ولی عرض آن تقریباً برابر خودروهای معمولی است و این امر سبب شده کهفضای مناسبی برای سرنشینان ایجاد گردد .
iq یک خودروی کم مصرف نیزمحسوب می شود و آلایندگی بسیار پایینی نیز دارد. این خودرو با هر گالون میتواند 54.32 مایل را بپیماید و هر کیلومتر 120 گرم آلایندگی کربن دی اکسیددارد .
این خودرو با یک موتور یک لیتری کوچکتر و یک جعبه دنده دستی نیزارائه می گردد که مصرف آن برای هر 64.2 مایل فقط یک گالن است و آلایندگیco2 اش فقط 99 گرم در کیلومتر می باشد.



کلمات کليدي :چهار سرنشی، کوچکترین خودرو

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۱٢ و ۱:٤٠ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» عکس هایی از نمایشگاه ماشین زوریخ 2010

















کلمات کليدي :نمایشگاه خودرو، 2010، عکس هایی از نمایشگاه ماشین زوریخ 2010، لامبورگینی-بوگاتی-پورشه-فراری رگی

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٩ و ٧:۳٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» اتومبیل های ساخته شده از طلا (بسیار دیدنی)

عکس های خودرو پورشه ساخته شده از طلا | www.Alamto.Com

عکس های خودرو پورشه ساخته شده از طلا | www.Alamto.Com

عکس های خودرو پورشه ساخته شده از طلا | www.Alamto.Com

عکس های خودرو پورشه ساخته شده از طلا | www.Alamto.Com

عکس های خودرو پورشه ساخته شده از طلا | www.Alamto.Com

اتومبیل های ساخته شده از طلا (بسیار دیدنی)

اتومبیل های ساخته شده از طلا (بسیار دیدنی)

اتومبیل های ساخته شده از طلا (بسیار دیدنی)

اتومبیل های ساخته شده از طلا (بسیار دیدنی)

اتومبیل های ساخته شده از طلا (بسیار دیدنی)

اتومبیل های ساخته شده از طلا (بسیار دیدنی)

اتومبیل های ساخته شده از طلا (بسیار دیدنی)

 

 



کلمات کليدي :بی ام و، ساخته شده از طلا، بنز، پورشه

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٧ و ٩:٥٧ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» Koenigsegg Agera R



ن ماشین در نمایشگاه ژنو رونمایی میشه
موتور:5لیتر 8سیلندر با توربو
قدرت:830 کیلو وات(حدودا 1113 اسب بخار)
وزن خشک:1330 کیلو گرم
این خودرو در حال حاضر به سفارش یک مشتری نوروژی ساخته شده و بعد از نمایشگاه ژنو به مالکش تحویل داده می شود



کلمات کليدي :koenigsegg، agera r، 2011

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٧ و ٩:۳۳ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» هوآیرا ، الهه ی یک میلیون یورویی پاگانی

پاگانی با ساخت نمونه‌های متعدد زوندا به یکی از سازندگان شناخته‌شده ابرخودروهای جهان تبدیل شده اما در میان این نمونه‌ها باید C9 Huayra را خودرویی استثنایی دانست.

 پاگانی این ابرخودرو یک‌میلیون یورویی که نام آن از الهه باد اقتباس شده را برای اولین‌بار، ماه آینده در نمایشگاه ژنو به نمایش خواهد گذاشت.به گزارش اتوبلاگ به نقل از گیزمگ، سالانه تنها 20 عدد از این خودرو بسیار‌ سبک که از جنس فیبر کربن و تیتانیوم است، ساخته خواهد شد. برای این خودرو ویژگی‌های آیرودینامیک استثنایی مانند بال‌های عقب متحرک و 4 باله تطبیق‌پذیر پیش‌بینی شده است. 700 اسب‌بخار قدرت مورد نیاز این خودرو توسط موتور 12سیلندر M158 دو توربویی تأمین خواهد شد. گشتاور نیروی موتور 1000 نیوتن‌متر و حداکثر سرعت این خودرو 370 کیلومتربرساعت برآورد شده است. این خودرو 460 سانتیمتر طول، 203 سانتیمتر و 117 سانتیمتر ارتفاع دارد. 44درصد وزن خودرو در محور جلو و 56 درصد روی محور عقب خواهد بود.

طراحی
در طراحی این خودرو تلاش شده از عنصر باد الهام گرفته شود، عنصری که می‌تواند در کنار ملایمت، سخت‌ترین موانع را کنار بزند و ابدی باشد. برای ساخت هیورا بیش از 5 سال وقت صرف شده، 8 نمونه کامل طراحی شده و تلاش شده نقص‌های متعدد خودرو برطرف شود.چراغ‌های دوتایی زنون برای جلوی خودرو یکی از ایده‌های متعددی است که از طراحی زوندا R اقتباس شده، برای روشنایی روز چراغ‌های ال.ای.دی در طرحی بیضی شکل قرار داده شده‌اند. سپر عقب نیز با یک طراحی بیضی‌شکل که چهار اگزوز اتومبیل را دربرگرفته، یکپارچه شده تا به بخشی از طراحی تیپ خودروهای پاگانی تبدیل شود.
در طراحی این خودرو که به شکل اختصاصی برای بدنه قدرتمند فیبر کربن و تیتانیوم آن پیش‌بینی شده، اجزای درونی خودرو به فضای داخلی بدنه متصل شده‌اند و خبری از شاسی نیست. باک بنزین در امن‌ترین جای ممکن، پشت‌سر راننده تعبیه شده و پوشش‌های حفاظتی متعدد و تقویت شده، امکان آسیب‌رسیدن به آن را به حداقل رسانده‌اند.استفاده از شاسی‌های کوچک کمکی در قسمت‌های جلو وعقب خودرو باعث شده یک نسبت استثنایی میان استحکام بدنه خودرو و وزن آن به وجود بیاید که بتواند به بهترین شکل ممکن از سرنشینان خودرو در شرایط ناخواسته و ضربات محافظت کند.در طراحی این خودرو نیز رسیدن به حداقل وزن ممکن مدنظر بوده است. به عنوان مثال تمامی مجاری هوا و سیستم تهویه خودرو در طراحی بدون‌شاسی و متصل به بدنه ایجاد شده و در نتیجه مجاری و بخش‌های اضافی حذف شده‌اند. نتیجه این توجه به جزئیات، وزن 1350 کیلوگرمی هیورا است که آنرا به سبک‌ترین خودرو در کلاس خودش تبدیل کرده است.

قلب تپنده مرسدس بنز
موتور توربوشارژ 12 سیلندر این خودرو را مرسدس‌آ.ام.جی به گنجایش 5980 سانتیمترمکعب طراحی کرده است. آرامش و هماهنگی این خودرو با عکس‌العمل بسیارسریع آن به تغییر در حجم بنزین ورودی همراه شده و جلوی هر تأخیری در عملکرد را در دورهای مختلف موتور خواهد گرفت.موتور این خودرو در سخت‌ترین شرایط ممکن از لحاظ دما و عملکرد مورد آزمایش قرار گرفته و در ارتفاعات و مناطقی که پایین‌تر از سطح دریا واقع شده‌اند نیز، بررسی شده است. دو رادیاتور جانبی برای اطمینان از خنک‌شدن کافی موتور در نظر گرفته شده‌اند. موتورهای M158 ساخت مرسدس ای.ام.جی از سختگیرانه‌ترین مقررات زیست‌محیطی جهان تبعیت می‌کنند. در آنها در کنار افزایش قدرت نسبت به سایر موتورهای V12 ساخت این شرکت، میزان مصرف بنزین و انتشار گاز CO2 کاهش پیدا کرده است. این موضوع هیورا را به یکی از پاک‌ترین خودروهای اسپرت جهان تبدیل کرده است.

 c9 6

سیستم سوخت‌رسانی دو مرحله‌ای این خودرو از دو ریزپردازنده برای هدایت و کنترل پمپی استفاده می‌کند که وظیفه سوخت‌رسانی به موتور را به عهده دارد. در کنار این پمپ، پمپ دومی تعبیه شده که تنها در موارد خاص وارد عمل خواهد شد. مجموعه این پمپ‌ها و هدایت دقیق سوخت باعث کاهش انرژی مورد نیاز برای پمپاژ شده و اتلاف گرمایی را کاهش می‌دهد.سیستم اگزوز این خودرو از تیتانیوم ساخته شده و نسبت به اتومبیل‌های مشابه تا 10 کیلوگرم سبک‌تر است. این تغییرات در کنار باک 85 لیتری خودرو، آنرا به خودرویی ایده‌آل برای سفرهای طولانی تبدیل خواهد کرد.توان و گشتاور نیروی عظیمی که توسط موتور هیورا تولید می‌شود، به وسیله یک جعبه‌دنده 7 سرعته همراه با دو صفحه کلاج به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. وزن گیربکس کامل هیورا تنها 96 کیلوگرم است.

4 باله کوچک قابل‌تنظیم در چهار گوشه اتومبیل تعبیه شده‌اند که توسط یک سیستم کنترل اختصاصی تنظیم می‌شوند . این سیستم کنترل اطلاعات متعددی از جمله سرعت خودرو، میزان انحراف از مسیر، شتاب، زاویه فرمان و ... را از طریق سیستم‌های کنترل و هدایت خودرو دریافت می‌کند. به عنوان مثال، در لحظه ترمز خودرو باله‌های عقب هیورا بلند خواهند شد تا با تأثیر متقابل روی وزن آن بتوانند به بهترین شکل ممکن وزن را روی محور جلو وعقب آن تنظیم کنند و به ترمزها کمک کنند.

فضای داخلی
زمانی که درهای خودرو بسته شوند، همه چیز برای یک سفر ایده‌آل مهیا خواهد بود. صندلی‌ها راحت و ارگونومیک طراحی شده‌ و تمامی ابزارهای هدایت و کنترل روی فرمان قرار گرفته‌اند، حتی دنده! به همین دلیل دیگر نیازی نخواهد بود که راننده دست از فرمان بردارد و روی نقطه دیگری تمرکز کند.

تاکنون 5 نمونه از این خودرو وارد جاده‌ها شده‌اند و طی 4 سال گذشته بیش از نیم‌میلیون کیلومتر حرکت کرده‌اند. این خودروها باید نیم‌میلیون کیلومتر دیگر تا رسیدن به بازار ایالات متحده، سفر جاده‌ای داشته باشند.

 

 

 



کلمات کليدي :پاگانی زوندا، pagani zonda، خودروی برتر 2011، هیورا

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٧ و ۸:٤٠ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» تاریخچه لامبو

Ferrucio Lamborghin در سال 1916 در شمال شهر Bolonga واقع در ایتالیا متولد شد.او تحصیلات خود را در زمینه اتومبیل های صنعتی کشاورزی به پایان رساند و سپس وارد ارتش شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار گشت. او عاشق اتومبیلهای سریع بود و رویای سرعت در سر می پروراند.وی در سال 1947 به تقویت یک اتومبیل Fiat پرداخت و در سال 1948 با این اتومبیل در یک مسابقه Mille Miglia شرکت کرد.
در سال 1949 لامبورگینی کمپانی خود را تاسیس کرد.این کمپانی کار خود را با تولید سیستمهای هوائی گرمازا و سرمازا آغاز نمود.
رویای ساخت اتومبیل باعث شد تا در سال 1963 تصمیم به ساخت اتومبیلهای مدرن بگیرد. اولین اتومبیل او 350GTV نام داشت که این مدل از یک موتور V12 به حجم 3500cc استفاده میکرد.این اتومبیل در نمایشگاهی در شهر تورین به نمایش گذاشته شد و از سال 1964 تولید آن آغاز گشت. کمپانی در سال 1963 تمام قطعات مورد نیاز اتومبیلهایش را در داخل کارخانه خود تولید میکرد.
در سال 1964 Lamborghini گیرباکس پنج دنده ZF را ارائه نمود که این گیرباکس یکی از بهترین گیرباکس های ساخته شده تا آن زمان محسوب میشود.
در نوامبر 1965مدل Miura P-400 در شهر تورین ساخته شد و این اتومبیل با یک مدل به نام 400-Gt با حجم موتور 4000cc پشتیبانی شد.در این زمان لامبورگینی به عنوان یک رقیب بسیار جدی برای کمپانی Ferrari مطرح بود.
اتومبیل Marzal با یک موتور شش سیلند به حجم 2000cc در سال 1967 ساخته شد.اگر چه این مدل در تعداد انبوه تولید نشد اما راه را برای تولید مدل Espada که یک اتومبیل 4 سرنشینه بود هموار کرد و این اتومبیل در سال 1968 به بازار عرضه شد و در سال 1970 مدل Jarama جایگزین این اتومبیل گشت.
در سال 1971 V8 Urraco با حجم 2500cc اولین اتومبیلی بود که لامبورگینی برای ورود به بازار اتومبیلهای اسپورت کوچک تولید کرد.اما این اتومبیل جذابیتی مانند دیگر محصولات این شرکت نداشت.
یکی از مدلهای موفق و بسیار سریع Lamborghini به نام That's it در سال 1973 به بازار عرضه شد.در سال 1972 Ferrucio Lamborghini تصمیم گرفت تا خود را بازنشسته کند و کنترل کمپانی خود را به Georgs Henry Rosetti سپرد. بعدها Rosetti قسمتی از کمپانی را به یکی از دوستان خود به نام Leimer واگذار کرد.
کمپانی به علت نوسانات اقتصادی موجود در ایتالیا دچار مشکلات مالی شد و مجبور به ساخت اتومبیل برای دیگر کارخانه ها گردید.از این سری اتومبیل ها می توان به مدل اسپورت M1 اشاره کرد که به سفارش شرکت BMW ساخته شد.
در سال 1981 مدل Jalpa با حجم موتور 3500cc ارائه شد.در سال 1985 موتوری با حجم 5200cc و قدرت 455hp توسط این کمپانی به بازار عرضه شد.موضوع قابل توجه در این موتور وجود 4 سوپاپ در هر سیلندر بود.
این کمپانی بعدها تحت نظر Chrysler در آمد و تولیدات خود را با عرضه اتومبیل LM002 که یک موفقیت بزرگ بود ادامه داد.
از دیگر اتومبیلهای آن میتوان به مدل Diablo با حجم موتوری معادل 5700cc و قدرتی در حدود 492bhp اشاره کرد.
تولید اتومبیلهای رویایی این شرکت از 350 دستگاه در سال 1989 به 2500 دستگاه در سال 1994 رسید.این کمپانی همچنان یکی از بهترین تولید کنندگان اتومبیلهای اسپورت در جهان است.





کلمات کليدي :لامبورگینی، تاریخچه

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٥ و ٥:٠٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» پورشه 918

ک ابر خودروی دیگر از پورشه این بار با موتور درونسوز ۴/۳ لیتری وی ۸ که در ۹۲۰۰ آر.پی.ام ۵۰۰ اسب
بخار تولید می کند.اما این آخر کلام نیست در این اژدها یک موتور الکتریکی دیگر هم وجود دارد که ۲۱۸ ا
سب بخار دیگه هم به آن می دهد.نیروی موتور اصلی به چرخ های عقب و نیروی موتور الکتریکی به چرخ های جلو منتقل می شود.
به گفته مسؤلان پورشه این خودرو برای پیمودن پیست نوربرگ رینگ به ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه نیاز دارد که از کاررا جی تی نیز سریع تر است.
شاسی این اتومبیل از کربن فایبر و پلاستیک فشرده ی تقویت شده ساخته شده که موجب شده وزن آن
به۱۴۹۰ کیلوگرم کاهش یابد.
شتاب ۰-۱۰۰ این خودرو ۲/۳ ثانیه است و حد اکثر سرعت این ابر خودرو تا ۳۲۰ کیلومتر می رسد.
در حال حاضر این خودرو یکی از پر بازده ترین خودرو های جهان محسوب می شود که استراتژی پورشه
را برای آینده نشان می دهد.
پورشه 918 اسپایدر یک خودروی هیبریدی کارآمد با 4 حالت رانندگی متمایز و خواص تقویت‌شده نظیر آنچه در بعضی خودروهای حاضر در فرمول یک 2009 دیده شد، می‌باشد. این اتومبیل با ترکیبات مختلفی نظیر موتور hp + 500 ـ 4‌/‌3 لیتر8 V که برگرفته از ماشین RS spyder lmpz بوده و 3 موتور الکتریکی لیتیوم ـ یون که 2 تای آنها در اکس جلو و دیگری در سیستم انتقال نیرو تعبیه شده که کلا 218 اسب بخار قدرت دارند برانگیخته شده است.

این خودرو می‌تواند بصورت موازی یا سری حرکت کند. یعنی خودرو توسط 2 موتور الکتریکی اکسل جلو حرکت کند یا به صورت موازی و ترکیب این 2 با موتور ماشین به حرکت درآید در مقرون به صرفه‌ترین حالت اقتصادی این ماشین 78 مایل در هر گالن مصرف سوخت دارد. در حالت مسابقه‌ای انتظار سرعتی حدود 200 مایل بر ساعت (320 کیلومتر بر ساعت)‌ از این خودرو می‌رود.


هدف این ماشین ارائه عملکرد هیبریدی قوی برای سوپر ماشین‌هایی است با نیروی محرکه تمام چرخ‌ها نظیر آنچه قبلا پورشه 959 ارائه کرده بود.



کلمات کليدي :پورشه، 918، 2011

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٥ و ۱٠:٤٩ ‎ق.ظ | +

نظرات ()


»» دو غول آلمانیCLS 55 AMG و SL 65 AMG

دو ماشین آلمانی از شرکت مرسدس بنز یکی CLS 55 AMG و دیگری  SL 65 AMG راه زیادی را از اوساکا ژاپن تا زادگاه خودشان برای تیون شدن توسط  کمپانی Pole Position  طی کرده اند. برای تیون آنها،  کمپانی PPT از یک پکیج مختصر استفاده کرده است . در قسمت ظاهری به وسیله تعویض بامپر های جلو و با اضافه کردن دیفیوزر عقب و جلو  و همچنین استفاده از از بادی کیت های پهن و بزرگ ،چهره ی کشنده ای و غیر قابل توصیفی را به این آلمانی تبار داده است. PPT برای ثابت نگه داشتن این غول آلمانی از اسپویلرهای فیبر کربنی استفاده کرده در حالی که درCLS  اسپویلر آلومینیومی را به کار برده است.

مرسدس بنز



کلمات کليدي :بنز، sl 65 amg، cls 55 amg، غول آلمانی

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/٤ و ۱٠:٤٧ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» مدل ماشین های مشهورترین افراد دنیا

carbritney.jpg
ماشین بریتنی اسپیرز
carjolia.jpg
ماشین جولیا رابرتز
carmadona.jpg
ماشین مدونا
cartheron.jpg
ماشین چارلیز ترون


02- Victoria Beckham Bentley Continental GTC

03- Kim Kardashian Bentley Continental GTC

Paris Hilton Bentley Continental GT-04

.
05- John Lithgow BMW 750Li

.
06- Jeremy Piven BMW Hydrogen 7

.
07- Playmate Jayde Nicole Cadillac CTS

.
08 -Sylvester Stallone Ferrari 612 Scaglietti

.
09 -Seal Ferrari F430 Spyder

.
10- Celine Dion Mercedes Benz S550

.
Jennifer Love Hewitt Saab 9-3 Convertible-11



کلمات کليدي :مشهورترین افراد دنیا، ماشین

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۳ و ۸:٢۱ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» Bertone Pandion Concept by Alfa Romeo












 









کلمات کليدي :bertone pandion، concept، کانسپت

:: نوشته شده توسط علی در ۱۳۸٩/۱٢/۳ و ٢:۱٤ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


مطالب پيشين

» پورشه پانامرا سوپر توریسمو 2012
» نسل جدید لکسوس LS معرفی شد !
» 2013 Dodge SRT Viper GTS
» 2012 McLaren MP4-12C HS
» طراح BMW یک ایرانی است !
» هامان هاوک اس ال اس رودستر 2012
» تک آرت پورشه911 کاررا کوپه 2012
» Pagani Zonda S with Bodykit in Japan
» 2012 BMW M6 Coupe
» 2012 Mini Cooper Convertible Highgate
» limousines interior design
» Ferrari 599 2013
» 2011 NISMO 370Z RC
» Audi R8 by TC Concepts
» 2013 HBH Bulldog GT
» 2012 Ginetta G60
» fisker surf
» Porsche Panamera 2013
» 2012 Brabus Rocket 800
» AeroII X

»» درباره

»» نويسنده

»» لوگوي ما
خودرو های سوپر اسپرت


»» جستجو

»» صفحات

صفحه اصلي | پست الکترونيک | اضافه به علاقه مندي ها | ذخيره صفحه | طراح قالب


Powered By persianblog.ir Copyright © 2009 by sportcars
Design By : wWw.Theme-Designer.Com